Ki az, aki legyőzi a világot, ha nem az, aki hiszi,
hogy Jézus az Isten Fia?! Ez az, aki víz és vér által jött, Jézus a
Krisztus; nemcsak a vízzel, hanem a vízzel és a vérrel. És a Szellem az, amely
bizonyságot tesz, mert a Szellem az igazság.
(1Ján 5,5-6)
Az Újszövetség valósággal egy új szövetség Isten és az ember
között, Jézus Krisztusban, az Isten Fiában. Ami korábban lehetetlen volt, mert
Isten nem tudott ennyire közel jönni az emberhez a bűnök miatt, az Krisztusban
lehetségessé vált. Valósággal Benne lett teljessé az ember megváltása, és
visszatérése Isten jelenlétébe. Minden tanítás és bizonyságtétel, ami nem így
tesz bizonyságot Krisztusról, az hamis, de legalább hiányos. Ezért nem lehet
elfogadni azokat a tanításokat, amelyek arra mutatnak, hogy igazából egy az ó
és az új szövetség. Ma sok irányzat van, amelyek a törvények, vagy az
Ószövetség iránti lelkesedésből visszafordulnak az ószövetség felé. Erősítve a
törvények, az ünnepek és más szokások betartását. Újra fontosságot adnak
ezeknek a szokásoknak, holott az Új Szövetség ezekről már másképp tanít. Van
olyan is, aki azt mondta, hogy a Bibliájából kitépte azokat a lapokat, amik az
Ó és Új Szövetség között voltak, mert a kettő tulajdonképpen egy. De egyre
erősödik a „zsidó gyökerek” mozgalom is, amely szintén az Ószövetség felé tereli
a keresztényeket. Ezeket semmi sem támasztja alá az Új Szövetség írásaiban.
Krisztusban valósággal egy új szövetséget kötött Isten, az Atya, az emberrel.
De ezt az új szövetségkötést maga az ószövetség is kijelenti több helyen
(Jer.31,31-34; Jer.24,7;).
Az új szövetségnek Jézus Krisztus, az egy élő Istennek a Fia
a kulcsa. Egyedül az Ő személye az, akiben ez az új szövetség megköttetett.
Nélküle minden bizonyság egy más evangéliumhoz, egy más hithez, és végső soron
egy más szellemhez vezet (2Kor.11,4).
Ezek után nézzük meg, hogy ebben az ÚJ szövetségben milyen
kulcsfontosságú Jézus vére, és általában a vér (minden hústest vére) milyen
tartalmat hordoz itt a földön.
Jézus vére az élet:
Valakik pedig befogadták őt, hatalmat adott azoknak,
hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, akik az ő nevében hisznek; Akik
nem vérből, sem a hústestnek akaratából, sem a férfiúnak indulatából, hanem
Istentől születtek. (Jn 1,12-13)
Azt minden gyakorló keresztény tudja, hogy a mi testi
életünket a Biblia nem tartja igazi életnek. Ahogyan megszületünk, már bűnben
születünk meg, és ezért a meg nem tért és újjá nem született embernek csak egy
sorsa lehet, mégpedig a biztos halál (Zsolt.51,7; Préd.3,19). Az ószövetség
idején azok is a Seolba szálltak alá, akik igazak voltak az Úr szemében. Még
Jób is arra vágyott, hogy ott lehessen, hogy megnyugodjon a földi
szenvedésektől (Jób.3,16-22). Az ószövetségi igazak is csak Jézus halála után
kerülhettek fel a mennybe.
Tehát akik befogadták Jézus Krisztust, azoknak van egyáltalán
lehetősége arra, hogy Isten fiaivá legyenek. Ők azok az emberek, akiknek immár
nem a hústesti szüleiktől való származását tekinti Isten a származásuknak,
hanem Krisztus életét tulajdonítja nekik. Hiszen Krisztusban van az élet.
Kezdetben volt az Ige, és az Ige volt az Istennél, és
Isten volt az Ige. Ez kezdetben az Istennél volt. Minden
ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett. Ő
benne volt az élet, és az élet volt az emberek világossága; (Jn 1,1-4)
Ezt maga Jézus erősíti meg, amikor az úrvacsoráról tanít. Ő
maga az élet!
Mondta azért nekik Jézus: Bizony, bizony mondom
nektek: Ha nem eszitek az ember Fiának hústestét és nem isszátok az ő vérét,
nincs élet bennetek. (Jn 6,53)
Amiként elküldött engem az az élő Atya, és én az Atya
által élek: akként az is, aki engem eszik, él én általam. (Jn 6,57)
Aki eszi Jézus testét és issza Jézus vérét, abban van igazán
az élet. Ezért kulcsfontosságú az úrvacsora. Az újjászületéssel a Szent Szellem
valósággal megelevenít bennünket, ahogyan ezt az Ige is mondja:
A szellem az, ami megelevenít, a hústest nem használ
semmit: a beszédek, amelyeket én szólok nektek, szellem és élet. (Jn 6,63)
De a Szellemtől való újjászületés „csak” a kezdetet adja meg
az új élethez. Ezt az új életet, vagy szebben mondva ezt az újjászületett
életet csak az úrvacsorával együtt tudjuk igazán táplálni. Így tud Jézuson
keresztül az isteni élet a részünkké válni, és életet adni.
Valószínűnek tartom, hogy ezért is vette ki a Sátán a
katolikus úrvacsorából a bort, vagyis a vért, mert ezzel egészen legyengítette
az úrvacsorát, és ha egyáltalán maradt benne valami élet, akkor az is csak
csonkán. De eddig akárhány bizonyságot hallottunk az úrvacsoráról, annak a
valósága mindig csak akkor nyilvánult meg, ha valaki azt szívében teljes hittel
úgy vette magához, mintha valósággal Jézus testét és vérét venné magához.
(Vigyázat! Nem azt mondom, hogy a kenyér átalakul Jézus húsává, és a bor vérré,
ahogyan a katolikus egyházban. Az mindig kenyér és bor marad, de tudjuk, hogy
sok szimbólumnak valóságos szellemi jelentése van. Úgy ennek is!)
Jézus vére megmos és megtisztít:
Ha pedig a világosságban járunk, amint ő maga a
világosságban van: közösségünk van Vele, és Jézus Krisztusnak, az ő Fiának vére
megtisztít minket minden bűntől. (1Ján 1,7)
A bűneinkből való megtisztulás egyik fontos kelléke a vér,
hiszen vérontás nélkül nincs bűnbocsánat (Zsid.9,22). Ahogyan megvalljuk a
bűneinket, és kérjük az Atyától a bűnbocsánatot, úgy kérjük, hogy Jézus vérével
mossa le a mi bűneinket rólunk, és tisztítson meg bennünket a bűneinktől:
[...] Ezek
azok, akik jöttek a nagy nyomorúságból, és megmosták az ő ruháikat, és
megfehérítették ruháikat a Bárány vérében.
(Jel 7,14)
Ez szintén az úrvacsora keretein belül történik. Mielőtt
vesszük a kenyeret és a bort, bűnmegvallást tartunk, és kérjük, hogy ahogyan
isszuk a bort, mint Jézus vérét, úgy mosson meg minket Jézus vére az Atya
előtt. (megj.: ezzel részletesebben foglalkozom a Harcosok, papok, harcos papok
– a végidők szolgálata c. írásban: https://varadikarolibiblia.blogspot.hu/2017/07/harcosok-papok-harcos-papok-vegidok.html)
Ma már nincs szükség az állatáldozatokra, mert Jézus vére
az, ami megtisztít. A törvényt ugyanúgy be kell töltenünk (nem betartanunk!!),
mint az ószövetség idején, de most már Krisztusban töltjük be.
[...]
Annak, aki minket szeretett, és megmosott bennünket a mi bűneinkből az ő vére
által, (Jel 1,5)
Jézus vére megszentel:
Mert ha a bakoknak és bikáknak a vére, meg a tehén
hamva, a tisztátalanokra hintve, megszentel a hústest tisztaságára: Mennyivel
inkább Krisztusnak a vére, aki örökké való Szellem által önmagát áldozta fel
ártatlanul Istennek: megtisztítja a ti lelkiismereteteket a holt
cselekedetektől, hogy szolgáljatok az élő Istennek.
(Zsid 9,13-14)
Jézus vére a megszentelődés vére. Sok újszövetségi levél
kezdődik a szentek megszólításával (Róm.1,7; 1Kor.1,2), és általában is a
testvérek közösségének egy másik általános megszólítása a szentek megnevezés
(ApCsel.9,32; 9,41; 26,10). Szintén az úrvacsorához köthető a megszentelődés
is, hiszen csak az mondhatja el, hogy rajta van a megszentelődés vére, aki veszi
Jézus vérét az úrvacsorával.
Látnunk kell a sorrendet Jézus vérének a munkájában! Először
életet ad, majd megmos, majd megszentel. De itt ismét figyelmeztetni kell
magunkat, hogy csak akkor, ha minden egyes úrvacsora részét képezi a bűnvallás,
bűnbocsánat kérése, és az őszinte megtérés. Mert akkor Jézus vére először is
lemossa a mi bűneinket, majd rajtunk marad, mint a megszentelődés vére.
Mert amely állatok vérét a főpap beviszi a szentélybe
a bűnért, azoknak testét megégetik a táboron kívül. Annak
okáért Jézus is, hogy megszentelje az ő tulajdon vére által a népet, a kapun
kívül szenvedett. (Zsid 13,11-12)
Ebből a lelkületből, és csak ebből a lelkületből mondhatja
ránk, hívőkre az Ige, hogy Istennek szentjei vagyunk, ha és amennyiben Jézus
vére rajtunk van. Ha már lelkiismeret szerint megtisztítottuk magunkat a
bűneinktől az Úr előtt, akkor Jézus vére megszentel minket.
Jézus vére a szövetség vére:
Gondoljátok meg, mennyivel súlyosabb büntetésre
méltónak ítéltetik az, aki az Isten Fiát megtapossa, és a szövetségnek vérét,
mellyel megszenteltetett, tisztátalannak tartja, és a kegyelemnek Szellemét
bántalmazza? (Zsid 10,29)
Ha Jézus vérének az első három aspektusa már jelen van az
életünkben, akkor egy újabb jelentését nyerjük el. Mégpedig ez lesz rajtunk a
szövetség vére. Isten a szövetségek kötéséhez is vért használt. Még Czippora is
a vérre hivatkozott, mikor maga az Úr állt elé, és akarta őket megölni. Akkor
gyorsan körülmetélte a fiait, és a vérjegyességre hivatkozott (2Móz.4,25).
Ábrahámmal is a vérét adta a szövetség jeléül közte, és Isten között.
Egy kis kitérőt tennék itt a szövetségekről. A szövetségkötéshez
a férfinak kellett a vérét adnia (1Móz.17,9-14), a nőknek nem. Ez mutatja az
Istennél lévő hierarchiát is. A férfi feje a Krisztus, és az asszony feje a
férje (Ef.5,23). Tehát ha a család „feje” szövetségben van Istennel, akkor az ő
háza népe is szövetségben van Istennel. Egy hajadon az apja házánál az apja
tekintélye alatt részese mindazoknak a szövetségeknek, amelyet az apja kötött. Ha
férjhez megy, akkor a férje által kötött szövetségek részese lesz. Ahogyan ezt
a papok családjánál is leírja az Ige, a pap lányával kapcsolatban
(3Móz.22,12-13).
Ugyanígy, Krisztus is a vérét adta ezért a szövetségért az
Atyával. Mi, férfiak és nők egyaránt, akik Nála lakozunk, és az Ő uralma alatt
vagyunk, meg vagyunk hintve a szövetségnek ezzel a vérével, ahogyan az
ószövetségben a nép (2Móz.26,6-8).
A békesség Istene pedig, aki kihozta a halálból a
juhoknak nagy pásztorát, örök szövetség vére által, a mi Urunkat Jézust, (Zsid 13,20)
És megint itt vagyunk az úrvacsoránál. Aki veszi Jézus
vérét, azon rajta van a szövetség vére. Aki nem, azon nincs rajta. Látjuk, hogy
mekkora jelentősége van annak, hogy a katolikus egyházban nincs ott Jézus vére?
Jézus vére Krisztus részévé
teszi a fiakat:
Mert részeseivé lettünk Krisztusnak, ha ugyan az
elkezdett bizodalmat mindvégig erősen megtartjuk.
(Zsid 3,14)
Mert a megszentelő és a megszenteltek egytől valók
mindnyájan, amely oknál fogva nem szégyenli őket atyjafiainak hívni, Mondva:
Hirdetem a te neved az én atyámfiainak, az egyháznak közepette dicséretet
mondok neked. És ismét: Én ő benne bízom; és ismét: Itt
vagyok én és a gyermekek, akiket az Isten nekem adott. Mivel
tehát a gyermekek hústestből és vérből valók, ő is hasonlóképpen részese lett
azoknak, hogy a halál által megsemmisítse azt, akinek hatalma van a halálon,
tudniillik az ördögöt, (Zsid 2,11-14)
Tovább menve a vér útján, azt látjuk, hogy a megszenteltek
lesznek Krisztus atyjafiaivá, vagyis testvéreivé. Ahogyan a hústesti (földi)
atyáinknak a gyermekei voltunk, mert az ő vérükből születtünk, ugyanúgy,
Krisztus vérén keresztül az Isten fiaivá leszünk.
Az úrvacsorával magunkhoz vett kenyérrel és borral leszünk
Kriszus részeivé. Nincs más út!
Aki eszi az én hústestemet és issza az én véremet, az
én bennem lakozik és én is abban. Amiként elküldött engem az az élő Atya,
és én az Atya által élek: akként az is, aki engem eszik, él én általam. Ez az
a kenyér, aki a mennyből szállt alá; nem úgy, amint a ti atyáitok ették a
mannát és meghaltak: aki ezt a kenyeret eszi, él örökké. (Jn 6,56-58)
Az úrvacsorával leszünk a húsából való hús, és a véréből
való vér. Ezzel szakadunk el a mi földi atyáinktól, és leszünk Isten
gyermekeivé! Ezzel teljesedik be a földön a testünk megújulásása előtt az
újjászületésünk (1Kor.15,39-54). Ez azért kulcsfontosságú, mert csak a fiak
mehetnek be az Atyához.
Csak azok lehetnek fiak, akik az ígéret gyermekei. Akik
elutasítják az ígéretet, amely Jézus Krisztusban lett valósággá (pl.iszlám,
júdaizmus, hitetlenek, más vallások hívői), azok nem az ígéret gyermekei, és
ezért nem is kapnak semmi örökséget a krisztusi örökségből.
Mi pedig, atyámfiai, Izsák szerint, ígéretnek
gyermekei vagyunk. [...] De mit mond az Írás? Űzd ki a szolgálót
és az ő fiát; mert a szolgáló fia nem örököl a szabad nő fiával. Annak
okáért, atyámfiai, nem vagyunk a szolgáló fiai, hanem a szabadoséi. (Gal 4,28-31)
A szolga pedig nem marad mindörökké a
házban: a Fiú marad ott
mindörökké. (Jn 8,35)
Egyedül Jézus vére és élete vihet be minket az örökségbe.
Mert nem kaptátok a szolgaság szellemét ismét a
félelemre, hanem a fiúságnak Szellemét kaptátok, aki által kiáltjuk: Abbá,
Atyám! Ez a Szellem bizonyságot tesz a mi
szellemünkkel együtt, hogy Isten gyermekei vagyunk. Ha
pedig gyermekek, örökösök is; örökösei Istennek, örököstársai pedig
Krisztusnak; ha ugyan vele együtt szenvedünk, hogy vele együtt is dicsőüljünk
meg. (Róm 8,15-17)
Ha megvalljuk hústesti atyáink korábbi bűneit, mint a saját
bűneinket, akkor Jézus vérével az úrvacsorában el tudunk szakadni ezektől a
bűnöktől. Ha nem szakadunk el azoktól, akkor jogosan lehet rajtunk az ítélet az
ő bűneikért (2Móz.20,5-6). Ahogyan ez a farizeusokra is igaz volt:
És ezt
mondjátok: Ha a mi atyáink korában éltünk volna, nem lettünk volna az ő
bűntársaik a próféták vérében. Így hát magatok ellen tesztek
bizonyságot, hogy fiai vagytok azoknak, akik megölték a prófétákat. (Mt 23,30-31)
Ők nem vallották meg atyáik bűnét, és nem tértek meg
azokból. Ezért azok a bűnök rajtuk maradtak. Így maradhat sok generációs átok
és családi démon még a hívők életében is jelen, mert nem szakítják el magukat
azoktól. Erre az elszakadásra ad lehetőséget Jézus vére az úrvacsorában.
Azért mi ezentúl senkit sem ismerünk hústest szerint;
sőt ha ismertük is Krisztust hústest szerint, de már többé nem ismerjük. Azért
ha valaki Krisztusban van, új teremtés az; a régiek elmúltak, íme, újjá lett minden. (2Kor 5,16-17)
Így akkor valóban eltűnik már minden nemzetség, mert
mindenki Krisztus részévé válik. Új vér, Jézus vére ad nekünk új származást.
És felöltöztétek amaz új embert, melynek újulása van Annak ábrázata
szerint való ismeretre, aki teremtette azt: Ahol nincs többé görög és zsidó:
körülmetélkedés és körülmetéletlenség, idegen, scithiai, szolga, szabad, hanem
minden és mindenekben Krisztus. (Kol 3,10-11)
Minden és mindenekben Krisztus! Ámen!
Jézus vére a páskabárány
vére:
Tisztítsátok el azért a régi kovászt, hogy legyetek
új tésztává, aminthogy kovász nélkül valók vagytok; mert hiszen a mi húsvéti
bárányunk, a Krisztus, megáldoztatott értünk.
(1Kor 5,7)
Eddig azon az úton haladtunk, amely bevitt minket Krisztusba
az úrvacsorán keresztül. Láttuk, hogy csak Jézus vérén keresztül kapunk meg
nagyon sok jogosultságot Isten királyságában. Jézus vére azonban kifelé, a
szellemvilág felé is hordoz üzenetet, mint a páskabárány vére.
Ahogyan az első páskát látjuk, a bárány vére nem az emberek
megtisztulására volt szánva, hanem a pusztító távol tartására.
És vegyenek a vérből, és azokban a házakban, ahol azt
megeszik, hintsenek a két ajtófélre és a szemöldökfára. (2Móz 12,7)
És a vér jelül lesz nektek a házakon, amelyekben ti
lesztek, s meglátom a vért és elmegyek mellettetek és nem lesz rajtatok a
csapás veszedelmetekre, mikor megverem Egyiptom földjét. (2Móz 12,13)
Mikor átmegy az Úr, hogy megverje az Egyiptombelieket
és meglátja a vért a szemöldökfán és a két ajtófélen: elmegy az Úr az ajtó
mellett és nem engedi, hogy a pusztító bemenjen öldökölni a ti házaitokba. (2Móz 12,23)
Krisztus vére az, ami az Atya számára is megmutatja, hogy mi
az ővéi vagyunk, ahogyan a páskabárány vére is védelmet adott azoknak, akik
„mögötte” voltak. De ez egyben felszólítás is számunkra, ahogyan az
1Kor.5,7-ben olvassuk, hogy tisztítsuk ki a régi kovászt az életünkből. Vagyis
a korábbi bűnös életünk, az óember és a világ dolgait tisztítsuk ki magunkból,
és legyünk kovász nélküliek, vagyis tisztán krisztusi jelleműek. Csak akkor
lehet joga Istennek, hogy Jézus vére megvédjen a gonosztól, ha a gonosznak
nincs bennünk semmije. Ha vannak meg nem bánt bűneink, vagy életvitelszerűen
bűnben élünk, akkor nem tud megvédeni minket a vér. De még arra is figyeljünk,
hogy az örömünk, ünnepünk se a régi, óemberi szokások szerint történjen, hanem
az Úrban, tisztán (1kor.5,8).
A mindennapi úrvacsora az, ami megadhatja nekünk mindazt,
ami Jézus vérében el van rejtve. Nem hiába vették az apostolok idején is
naponta (ApCsel.2,46). Így tudunk csatlakozni azokhoz, akik be vannak írva az
élet könyvébe, az elsőszülöttek egyházához.
Hanem járultatok Sion hegyéhez, és az élő Istennek városához,
a mennyei Jeruzsálemhez, és az angyalok ezreihez, Az
elsőszülöttek seregéhez és egyházához, akik be vannak írva a mennyekben, és
mindenek bírájához Istenhez, és a tökéletes igazak szellemeihez, És az
újszövetség közbenjárójához Jézushoz, és a meghintésnek véréhez, mely jobbat
beszél, mint az Ábel vére. Vigyázzatok, meg ne vessétek azt, aki
szól; mert ha azok meg nem menekültek, akik a földön szólót megvetették, sokkal
kevésbé mi, ha elfordulunk attól, aki a mennyekből van, (Zsid 12,22-25)
Aki megmarad ebben hűséggel és alázattal, az méltán
remélheti, hogy mindvégig megtartja az Úr. Ő hűséges marad mindvégig az
igéreteihez és az Igéjéhez, de legfőképpen soha nem fog elszakadni a Fiútól, és
akik a Fiúban vannak!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.